onsdag, april 19, 2006

Fler anställda i kommunerna | Sveriges Kommuner och Landsting

Antalet kommunanställda ökar. Under 2005 ökade sysselsättningen med 5 400 årsarbetare i landets kommuner. Det visar en sammanställning som Sveriges Kommuner och Landsting gjort.

– Siffrorna visar att den stora förbättringen av det ekonomiska resultatet mellan 2004 och 2005 inte skett till priset av nedskärningar inom verksamheterna, säger Clas Olsson, chefekonom på Sveriges Kommuner och Landsting.

Mera...

Inga kommentarer: