onsdag, februari 16, 2005

Flykten från länet är en myt

Flykten från Gävleborg är en myt. Det hävdar länstyrelsen - trots att befolkningen stadigt har minskat sedan 60-talet och trots att SCB så sent som i förra veckan slog fast att Gävleborgs län just nu har den sämsta befolkningsutvecklingen i landet.
Sveriges Radio - Gävleborg

Inga kommentarer: